HTML

Szpókember

Politikai és gazdasági kérdések Szpókembertől. Szpókember a Facebookon

Friss topikok

  • KovA: @Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "mert a szabadsagod vegeter ott, ahol az enyem kezdo... (2012.12.04. 14:01) Önállóan leszünk senkik
  • Pernahajder Viktor: Nem is értem a sok ember aki jól járt az egykulcsossal, miért nem tolong és költekezik a Bricostor... (2012.11.17. 13:32) Eladni a szart bonbonként
  • Zus: @kovi1970: a tőlem idézett első mondatod Amerikában általában megállja a helyét. Nixi-Dixi volt az... (2012.10.20. 10:27) Leélni egy életet közpénzen
  • empatikus pszichopata: Érdekes:DDDD Hol a sok harcos kommentelő? Csak nem úgy van az, hogy nem tudnak cáfolni?:DDDD (2012.03.28. 17:00) Sikereink
  • Hohó60: @Könnyen elkaptuk, uram!: "Az nem gond, hogy OV nem ült le tárgyalni velük?" Ezt honnan veszed... (2012.03.23. 17:46) Ha mindenhol Orbán lenne

Linkblog

Konszolidáltuk az ország gazdasági helyzetét és papírunk is van róla. Ezt mondja Matolcsy György. Megpróbálja az elmúlt két év balfaszkodását sikertörténetként eladni Orbán Viktor. Nincsenek megszorítások. Jövőre olyan fordulat lesz, beszartok, idén is csak technikai recesszió van és csak a pénzvilág kalózai rontják a mutatóinkat.
6% felett az infláció,1,5%-ot csökkent a GDP. Elbasztak 3000 milliárd forintnyi nyugdíjvagyont és még így is 1300 milliárd forinttal nőtt az adósság. Kivégezték a bankokat, a befektetések soha nem látott mélységbe estek. Mindenki rosszul jár, aki a az átlagbér alatt keres.
A nemzetgazdasági miniszternek minden megszólalása közröhej tárgya, mindeközben megróbálja a szart, amit előállított bonbonként eladni. Köszönjük, nem kérünk belőle! Viszont van, aki örömmel megveszi tőle, szépen elmajszolgatja a marék szart, és aztán szaros szájjal mosolyogva kínálja nekünk is. Itt nem csak Giró-Szászról, Szíjjártóról van szó, vagy bármelyik fideszes képviselőről, hanem a birkamenet résztvevőiről is, amint kiabálják, hogy "Fogyasszátok a szart, ami nem is szar hanem bonbon, vegyetek ti is, nekünk nagyon ízlik!"
Köszönjük, nem kérünk belőle. Inkább ennék egy kis pogácsát Hódmezővásárhelyen, ami az ország legjobban eladósodott városa, Lázár Jánosnak köszönhetően, de most majd az egész ország fizetheti az adójából, az állami adósságátvállalásnak köszönhetően. Jaj nem is, mert a legjobban az 5. kerület van eladósodva, aminek a polgármestere Rogán Antal épp most kapott kitüntetést a közpénzek felhasználásában szerzett elévülhetetlen érdemeiért.
Csomagolok nekik egy kis szart szaloncukorpapírba és aggassák fel karácsonykor a fára, sok szeretettel!

54 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szpokember.blog.hu/api/trackback/id/tr154910856

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bagóért eladni egy nemzet jövőjét? Igen, nekik sikerült. 2012.11.17. 10:39:58

A kényszerből történő kivándorlás, nemcsak a pénzről, pláne nem a hazafiatlanságról szól, hanem leginkább arról, hogy, akik hazájuk elhagyása mellett döntenek, azok nem érzik úgy, hogy az ígéretekből valaha is lesz valami, hogy olyan jövő vár rájuk (a ...

Trackback: Macskaduett 2012.11.17. 03:22:14

Egyedem, begyedem, tengertánc, Cicamica, mit kívánsz? Nem kívánok egyebet, Fogjuk meg az egeret. Egy cica, két cica, száz cica, haj. Azt hiszi, hogy megfogja az egeret. Tudom, tudom! Az újságírói túlzások fenyegethetik a blog szerzőjének hitelességét...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vallatas 2012.11.17. 07:17:32

Kár, hogy ezt a Hódmezővásárhelyi szar csak az ország 1%-hoz jut el.
Mti, hirado, tv2, rtl, kuruc, barikad, mno
oldalak valamiért kussolnak erről.
Elég átlátszó innentől kezdve számomra, hogy ki kinek a bábja. Jobbikban csalódtam legjobban.

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 07:58:45

Nekem csak egy kérdésem van a fellendüléssel kapcsolatban.
Mitől lenne itt fellendülés?

JT_Biopower 2012.11.17. 08:18:06

@Dr. Furia: Mitől, mitől? Hát a felminősítésektől! ;)

Jenyei 2012.11.17. 08:23:37

A közröhej elkerülésének egyik biztos módja, ha a röhej szót j-vel írjuk. Akár van piros pötty a seggünkön, akár nincs.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.11.17. 08:24:58

@Dr. Furia: @JT_Biopower:
Meg a NEM MEGSZORÍTÓ, EGYENSÚLY JAVÍTÓ intézkedésektől, amiket különben sem a zemberek fizetnek meg, hanem a marslakók!

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 08:36:00

Szóval még mindig áll a kérdés.
Mitől lenne itt fellendülés?
1-az aktívak elhúztak a nagyvilágba
2-a befektetők arcon szarnak minket
3-a béreket eszükben sincs emelni mindenféle szar okra hivatkozva _(infláció meg hasonlók)
4-az EU-s pénzek amik jönnek majd,ugyanazzal a lendülettel ki is vándorolnak a bécsi és brüsszeli bankszámlákra.

Tehát mitől is lenne itt fellendülés?

kormányzó 2012.11.17. 08:40:34

@vallatas:
Nem egészen értem a csalódás miértjét.
A felcsúti pincsik, teszik a dolgukat.
Amikor a cigány beint,ugatnak.

kormányzó 2012.11.17. 08:44:28

@Dr. Furia:
Kérdezd Demjanuk " a szegénység a legjobb ösztönző a munkára,és ezt könnyen el lehet érni!" Nertársat.Ő elmeséli Neked,mitől lesz fellendülés simicska-landben.

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 08:49:34

Én ezt nem értem! Ha idén a pénzvilág kalózai rontják a mutatóinkat, akkor jövőre nem fogják? Ha a pénzvilág ennyire nem szereti a pénzvilágtól függő kormányt, nem kéne lemondani? És a bónusz kérdés: Milyen szabadságharcos az, aki az ellenség kívánalmai szerint nyomorgatja a népét?

Neked nem hiányzik a válasz?

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 08:51:45

@vallatas: Jobbikban miért csalódtál? Orbán Viktor egyik PÖCS-éből lettek párttá. Mindig is, és ezek után is Orbán csahos kutyái voltak, és lesznek. Ha csalódtál bennük, az azt jelenti, hogy eddig sikeresen néztek hülyének! Csak remélni tudom, hogy levonjátok a tanulságot!

Magyarország! Ébresztő!

vallatas 2012.11.17. 09:08:02

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
Jelenleg 800ezer ilyen hülye van, és mint mondtam ők indexet, nem jobbikos ellenzéki lapot nem olvasnak ergo ez sem jut el hozzájuk.
akurva élet jól ki van ez találva, csak ez keserít el.
Matolcsy és Viktor szerint is kívülről támadnak, d egyébként kurva jók vagyunk és ezt bekajálják mert ugye kb. ezt adja le a közmédia.
:(
Nyugdíjas meg tv-t és rádiót hallgat, az ő létszámuk nő, a fiatalok akik internetet is használnak na az ő létszámuk csökken.
ez is aztán kibaszottul kivan találva.
Mondhatnál valami biztatót! :-)

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 09:09:49

@vallatas: Hajrá! :)
Ez elég bíztató? :D

vallatas 2012.11.17. 09:18:24

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
Hozzáteszem persze, hogy Viktor kampánycsapata tized ennyi anyagból 10 embert örökre kiirtana a közéletből aka karaktergyilkolással.

Elég bizony, csak azt mondd meg nekem, hogy ez a sok szar nem volt elég, hogy felébredjen a többség, akkor még mi kell?
Majd ha nem lesz közvilágítás? jó de basszus, akkor már egymást fogják az emberek ölni.

zw007 2012.11.17. 09:19:18

Rövid, velős összefoglaló. Minden szavával egyetértek. Ez van (sajnos).

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 09:20:08

@vallatas: Én sajnos pesszimista vagyok. Nem hiszem, hogy vér nélkül megúszható a dolog. Ami azért is jeges félelemmel tölt el, mert tudom, kik ontanák az első vért, és ki lenne az áldozat. :(

Mr. Waszabi 2012.11.17. 09:22:59

Az állampapírban bíznak a kedveskék, ám van ezzel egy bibi. Amikor a gazdaságot agyonnyomja az állambácsi, akkor az állampapírok kereslete csak egy darabig nő, spekulatív módon, rövid távon, és csak addig, amíg látszik, hogy van fedezete. Egy zsugorodó gazdaság azonban zsugorodó fedezetet is jelent, növeli az államcsőd kockázatát, mivel egyre nő a kockázata annak, hogy az állam tervezett adóbevételeit nem kapja meg. És ezt bizony a hitelminősítők is figyelik, ezért nem valószínű, hogy felminősítés lesz ebből, sőt.
Orbán ott téved, hogy egy dolog, hogy az EU bürokratáit meg akarja téveszteni papíron prezentált számokkal, bár a jelek szerint ezt ők sem veszik be, ám a gazdasági szakembereket csak valódi pénzzel lehet megtéveszteni, jó sokkal.

vackor1 2012.11.17. 09:30:37

@Jenyei:
Azért eléggé kitűnt a kitüntetés szó is.
Amúgy a cikk valóságtartalmával nincs gond, csak már ezren megírták különböző - akár még elegánsabb módon is - formákban, sajnos semmi új nincs benne.

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
Természetesen unortodox szabadságharcos - antipartizán? :))) - , aki belülről bomlaszt és a végén árulja el, hogy tulajdonképpen ki ellen tevékenykedett.. Szerintem..

Amúgy meg sajnos nagyon sok helyen olvasom, hogy "agyatlan, idióta, barmok".. Sajnos nem azok, nagyon is okosan tömik a saját zsebüket, mert megtehetik. Higgyétek el, ők pontosan tudják, hogy mit csinálnak , és ez az igazán elkeserítő.

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 09:32:55

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Ha ismered a történelmet akkor magad is rájösz,hogy ebben az országban nem nagyon voltak forradalmak soha,főleg nem kormány ellen (idegen hatalom miatt igen).Tehát ne fossál.

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 09:33:08

@vackor1: Dettó! Egy percre sem hittem el a dilettáns dumát. De azért voltak dolgok, amiket még én, aki mindig is rossz indulattal tekintettem rájuk, sem gondoltam volna.

vallatas 2012.11.17. 09:36:19

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
alkalmazottakat bocsájt el:
Sága -400
Bombardier -100
Telekom -500
Mol -700
szabolcsi kórház kieg -200
Flextronics -600
Dunaferr Lőrinci Hengermű -800
szeptember+október+fél november termése
+kapuvár, gyula

És ezek után még van olyan aki beveszi Matolcsy dumáját, hogy mi magyarok aztán megcsináltuk, és még Londonba se értik, hogy hogy vagyunk ennyire ügyesek... hát jó, hogy nem értik, hogy mit tol a Matolcsy.

zw007 2012.11.17. 09:37:08

@Mr. Waszabi: Igazad van. Orbán hadilábon áll a valósággal. Ilyen pszichés állapottal busz nem engednének neki vezetni, nem hogy országot! Az a döbbebet, hogy még mindíg emberek tömegeit téveszti meg, bár ez a pszichopatákra sokszor jellemző!

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 09:37:39

@Dr. Furia: Ahogy vesszük! A Dózsa-féle paraszt-felkelés ha úgy vesszük, a regnáló hatalom ellen volt (feudalizmus - nemesi házak), ahogy az 1848-as pilvaxos unikumozás eszkalációja is alapvetően a BBécsben székelő kormány ellen irányult. Az már a magyar droid-sereg "dicsősége", hogy megvárták, míg Bécsben elül a vihar, mielőtt a Habsburgokat betámadták volna.

Az már jobban izgat, hogy egyetlen egy nyertes szabadságharcot sem tudnék sorolni a történelmünkből. :S

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 09:37:42

Én arra a pártra szavazok,akinek az első dolga az lesz,hogy törvénybe foglalja a felelős magyar kormányzást és megszünteti a büntethetetlenséget a politikában.

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 09:38:24

@vallatas: Ebből sokat nem tudtam, de gáz, mert a Flextronicsnál dolgozik a sógorom - lakáshitellel.

regress 2012.11.17. 09:38:40

@Jenyei: neked ez a legnagyobb gondod?szívjál pirospontot a seggemre,birkatársaiddal együtt

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 09:39:23

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Na ugye.Ezért nem izgulnak ők sem.Ha csak nem lesz egy világméretű váltás,egy hasonló igény feltámasztására mint amilyen a kommunizmus volt.Csak mert azt a csatát kivételesen megnyerték a csóró rétegek.

vallatas 2012.11.17. 09:48:47

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
ja igen a legfrissebb a Bricostore kivonulása ez is csak 600 alkalmazottat küld el.

Vajon Matolcsyra otthon a kis családi körben, hogy tekintenek?:-)))

Mr. Waszabi 2012.11.17. 09:54:12

@vallatas: + Bricostore 600. És még lesznek mások is.
Azért kíváncsi lennék, hogy pl ezen az áruházláncon keresztül mennyi ÁFA-t fizettünk be az elmúlt évtizedben a kötlségvetésbe. Mutat valamit, ha így tokkal vonóval be kell zárni egy évekig jól prosperáló, tipikusan háztartási és építkezési anyagokat, eszközöket forgalmazó üzletláncot.
Az üzleteknek van egy vonzáskörzetük, ahonnan oda járnak emberek vásárolni. Nekem a Brico bezárása azt mutatja, hogy országszerte azonos mértékben csökkent a vásárlások volumene, nem egy-egy településen lettek szegényebbek az emberek.
Ugyan, honnan várja Matolcsy a költségvetésbe tervezett ÁFA bevételeket, ha a boltok bezárnak, mert nem költünk? Ezt ők is észrevették már, ezért kellett tegnap 50%-os tányát kivetni az energetikai cégekre. Gondolják, hogy fűteni azért fűt majd a lakosság, abból csak csordogál be valami. Viszont ennek az lesz az eredménye, hogy rengeteg háztartást ki fognak kapcsolni pl a gázszolgáltatásból, hogy a kinnlevőségeket csökkentsék. Mert be kell fizetni az extra adót.
Nálam nyáron cseréltek gázórát. Beszélgettem a szerelővel, aki elmondta, hogy a 60 napos kikapcsolási türelmi idő jövőre 30-ra csökken. Megint a lakosság fszával veri a csalánt Orbán, két oldalról, ahogy szokta.

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 09:55:46

@Mr. Waszabi: Az obit valahogy nagyon sajnálnám,bevallom.
Meg a tescot és az ossant.
Ez a három maradhatna.
Viszont az ARéna plázát nem tudom miként fogják hasznosítani ha kiürül,beköltözhetne a parlament pl vagy lehetne hajléktalan melegedő belőle.

Mr. Waszabi 2012.11.17. 10:00:50

@Dr. Furia: na, még mondjál két ilyet, hogy jó kedvem legyen:) Épp ez futott át az agyamon tegnap, hogy remélem, azért legalább egy barkácslánc megmarad. Az OBI, amelyik kicsit régebben van itt, ők már évekkel ezelőtt konszolidálták üzleteiket.
Remélem, ők nem zárnak be, mert ha igen, tök jó lesz, majd utazhatunk 100 kmt a legközelebbi áruházig, mint a 80-as években, ha valamire szükség van.
Arról nem beszélve, hogy iszonyatosan megemelkednek a barkács árak is, nyersanyagok, szerszámok, ha kicsi a kereslet.

Teszár Tamás 2012.11.17. 10:01:07

Érdemes elolvasni:

Itt volt Amerika - Nincs még vége az újraelosztásnak (Matolcsy György - Heti Válasz - november 8.)

2008 őszén az amerikai ingatlanpiaci válság okozta a bankválságot, ez pénzügyi válságba csapott át, ebből gazdasági válság lépett elő, nyomában költségvetési válság alakult ki, mára mindez társadalmi és politikai válsággá mélyült. Az angolszász országok pénznyomással kezelik a válságot, az unió többsége megszorító politikával, de mindenhol érzik már: a bankrendszer reformja nélkül nem kezelhetők a problémák.

Szerzőink szerint az amerikai bankrendszer egyik különlegessége okozta a válságot: két állami jelzálogbank - a Fannie Mae és a Freddie Mac - nyakló nélkül adott hitelt az amerikai családoknak otthonvásárlásra, a hitelek mögött állami garancia állt, ez felhajtotta az ingatlanárakat, még több hitelt adtak a bankok, még többet építettek. Úgy tűnt, mindenki nyer, ezért senki nem akarta észrevenni a buborékot. A legtöbbet a bankok és a tőzsdei cégek nyerték: valójában kockázat nélkül adhattak hiteleket egyre kockázatosabb ügyfeleknek, egyre több bónuszt felvéve. Közben olyan nagyok lettek, hogy már nem is bukhattak el. Az amerikai bankrendszert ugyan megrázta a Lehman Brothers bukása, de a többit kimentették. Az igazi trükk az volt, hogy a bankok már nem a jelzáloghiteleket tartották könyveikben, hanem azokból nagy tortát sütöttek, ezt szeletekre vágták, majd a szeleteket eladták mindenhol a világban. Az amerikai állam és a világ befektetői fizették meg a 2008 előtti mesterséges amerikai gazdasági fellendülés árát.

Nálunk is nagyra nőtt az ingatlanpiaci buborék, döntően a svájcifrank-és az euróalapú hitelek révén. 2003-tól fut fel a nem forintalapú hitelezés. Az akkori kormányok mesterséges növekedést és előre hozott költségvetési bevételt kaptak, a családok olcsó hitelt és saját otthont, de nálunk is a bankrendszer nyerte a legtöbbet. 2008 után nálunk is fenntarthatatlanná vált az ingatlanpiaci és hitelbuborék. A kérdés az volt: ki fizesse a korábbi hibás és mesterséges eladósítás árát? Amerika az államra terheli, tehát a jövő adófizetőire, az unió déli államai a németekre: mi senkire sem tudjuk, egyikre sem akarjuk.

Az új kormány nem a költségvetésre, s így végül nem az adófizetőkre, hanem a bankokra terheli ennek az árát. A bankadó és a végtörlesztés a devizaalapú hitelezésen elért korábbi profit időben megkésett újraelosztását jelenti az állam és a bankok között. Nem is lehet még vége ennek az újraelosztásnak, hiszen az önkormányzatoknál és a vállalkozásoknál még halomban állnak a hibásan felhalmozott devizaalapú adósságok. A bankok közös teherviselésbe történő bevonása azért helyes, mert sem akkor, sem most nem teljesítik alapfeladatukat: a betéteket olyan fejlesztésekre kellene kihelyezniük, amelyek segítik a magyar versenyképességet, a növekedést és új munkahelyek létrehozását. Erről azonban nincs szó, mert a magyar bankrendszer - tisztelet a kivételnek - jelenleg még abból szerez profitot, amiből nem kellene, és nem hitelez ott, ahol arra szükség lenne. Túl magas még az állampapírok hozama, a jegybanki kéthetes letét a pénz parkolását és nem a növekedést segíti, a korábbi devizaalapú hitelek utáni magasabb terheket - a lakossági végtörlesztés kivételével - csak a hitelfelvevő érzi, a bankok nem, és a bankok részéről nem tapasztalható hajlam a gazdaságpolitikai célok támogatására sem.

Ezért szorul reformra a magyar bankrendszer.

reálisan 2012.11.17. 10:02:21

Az EU országjelentés megmutatta, hogy nagyon jó úton jár a kormány. Hogy ez nem tetszik a törpe és zilált ellenzéknek az természetes. Végre egy kormány, aki nem nép- és magyar ellenes!

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 10:02:30

@Mr. Waszabi: Tüzép telepek.Pfff.Az obit nagyon sajnálnám mert az egyik nagy kedvencem.Egyszer szerettem is volna oda menni dolgozni csak sajna nem volt felvétel.(

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.17. 10:09:52

@Dr. Furia: Biztos ahhoz is hülye vagy, hogy egy OBI-ba felvegyenek... :) Nem baj, politikus még lehetsz!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.17. 10:13:15

@félázsiai nemecsek ernő áruló: "Jobbikban miért csalódtál? Orbán Viktor egyik PÖCS-éből lettek párttá. Mindig is, és ezek után is Orbán csahos kutyái voltak, és lesznek"
Részigazság. A Jobbikot mesterségesen hozták létre, de nem a "pártok", hanem a pártok mögött működő befektetők. Egyetlen célja van, hogy összefogja és ellenőrizze a radikális hülyéket.

Mr. Waszabi 2012.11.17. 10:15:18

@Dr. Furia: tüzépen csak anyagot veszel, de az nagyon alap. Otthonra gyalult fenyő gerendát, vagy táblásítottat, netán keményfát, nos, azt nem igen. Mert szerszámokat sem.
Az OBI-t én is sajnálnám, ott szoktam marófejet, fúrószárat vagy fűrészlapot venni, jó áron, jó minőséget. Lehet, hogy majd megint a gyáli, veresi piacokra kell majd járni lengyel, román fekete importért, ha kell egy fűrészlap? Beszarás.
Na, ezek azok az apró változások, amikre nem számítottam és szerintem sokan mások sem. Mert hogy magamnak csinálom meg, amire szükségem van, ahelyett, hogy készen venném, az egy dolog. De hogy még a hozzávalókat is innen-onnan kelljen drágán megvenni, akár a 90-es évek elején, hát ez nem fest szép képet a jövő vásznára.

bertrollnok 2012.11.17. 10:16:39

Namst a Bricostore kivonulásában a belső kereslet csökkenése is erősen szerepet játszik. De a mo-i vezetőitől sok ember tanulhatna.

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 10:17:33

@dr. Kóser Malac: Ja, igen. Az emeszpé meg a szocializmust akarja visszahozni, a Strabag Demokraták Magyarország 10 éves teljes költségvetését tették zsebre egyetlen év alatt, a Fityisz meg hülyék gyülekezete...

Az összeesküvés elméleteket hagyjuk meg az arra érdemeseknek! ;)

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 10:19:04

@reálisan: Be tudod akkor idézni az EU jelentést, igaz? Jó angolul is, ne ferdítsük magyarra, az csak összezavarja a hülyéket!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.17. 10:21:56

@félázsiai nemecsek ernő áruló: igazad van, a dolgok "véletlenül" meg "maguktól" történnek úgy ahogy... További jó bégetést!

rohadjmegARCgeci 2012.11.17. 10:26:34

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Ő se tudja.Tisztára olyan,mint kóser eltolcsy.

Jenyei 2012.11.17. 10:28:15

@regress: Hát ez a válaszod nem azt a képet vetíti elém, hogy a Nobel-díj várományosa leszel 20 éven belül, de még kifuthatod magad :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.17. 10:28:49

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Amit nem értesz, az mind "összeesküvés-elmélet". Fogsz Te még egy nagyot csodálkozni, Pelikán! :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.11.17. 10:29:23

@Dr. Furia: Te csak várj az OBI-s állásodra, addig ne szólj bele... :P

nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 10:33:00

@dr. Kóser Malac: Nem nem értem, hanem nem tudom. Különbség. A realitástól elszakadt dolgok általában összeesküvés elméletek, ha nem az, akkor legalább egy bizonyíték van rá, melyet nyilván itt be is mutatsz nekem, hiszen égsz a vágytól, hogy szellemi felsőbbrendűségedet bizonyítsd nekem!

Mr. Waszabi 2012.11.17. 10:47:15

@Teszár Tamás: ezzel van egy ki bibi.
Miért nem olyan pénzügyi politikát alakított Matolcsy és Orbán az elmúlt két évben, teljhatalom birtokában, hogy a bankok a termelésbe fektessenek be? Ki az, aki ma magyarországon 48 óra alatt bármilyen törvényt hozhat? Ők. EZt idétlenségekre használják, komoly gazdaság fellendítő döntésekre nem. Miért?
Miért nem a befektetésre vonatkozó szabályozáson változtattak, mondjuk 1 éve? Miért nem stimulálták adózási vonalon a bankokat, hogy a gazdaság produktív részébe fektessenek pénzt?
Megmondjam? Mert Orbán/Matolcsy is csak most nagypofájú, korábban csak a dellára hajtottak. Meg az IMF árnyékában a befektetők pénzére. Mint az amerikai gazdaság. Ugye.
S most, hogy nem sikerült a tervük, most most még is amerika mocskos, Matolcsy meg szent ember? Ne röhögtess.
Most, amikor látszik, hogy szétkúrták a magyar piacot, a külföldiek pénzében reménykedve, ami persze nem lett meg, sőt menekülnek innen, most hirtelen kiokosodtak? Csudát.
Az érem másik oldala, hogy mindezt akkor mondja, amikor már sok ezer milliárdot kihúztak a magyar gazdaságból. Nem a külföldiek, hanem a magyar állam, mármint konkrétan Orbán-Matolcsy-Lázár.
Az érem éle pedig, hogy olyasvalaki ugatja az amerikai gazdaság problémáit, aki maga itt csak káoszt és kárt okozott hozzánemértésével.
AZ amerikai gazdaság nem csak legfőbb hitelfelvevője, de legfőbb motorja is a világgazdaságnak kb egy évszázad óta. Pénzügyileg és technológiailag egyaránt. Mindennek pozitívumaiból részesedtek a világ többi országai is, nem csak a leszállóágból. Mi is, jelzem.
Matolcsy, Orbán még mindig a mutogatásnál tart, de egy épkézláb húzásuk nem volt az elmúlt kétévben a magyar gazdaság fellendítésére - ellenben minden pénzt elherdáltak, amit ígérgetésük szerint többek közt erre a célra is beannektáltak sok féle jogcímen. Szóval ennyit ér Matolcsy nagy bölcselete, kb. Megint csak megvádol másokat, mások hibáira reflektál, hogy nem vegyük észre, hogy ő nem csinál semmi értelmeset.
2 éve még az EU is ellenségünk volt. Egy ideje változott a retorika, már azért hajtanak, hogy egyáltalán megkapjuk a kohéziós pénzeket. Olyan ellenség ellen nem lehet nyerni, akitől függsz, gondolom, ezzel nem mondtam újat. Se politikai, se gazdasági értelemben. Ezért csak mókusvakítás, amiket ez az ember irkál, vagy épp mond.
Ami amerikát illeti, onnantól kezdve, hogy az amerikai gazdaság a saját devizájában van eladósodva, és javarészt még mindig belföldön (tudomásom szerint a szaúdiak birtokolnak kb 10%-ot, meg a kínaiak 15%-ot az amerikai adósságállományból, de ezek sem kölcsönök, hanem befektetések, ami azért nem mindegy), nos, nem is érdemes foglalkozni vele, mármint a mi helyzetünkben. Mert egyik alma, másik körte. A miénk már lassan cefrévé rohad ráadásul.

ati27 2012.11.17. 10:51:34

Nem tudom ki hogy vam vele, de a szitu engem kifelyezetten a 80-as évekre emlékeztet. Az összes retorikai fordulat onnan jön, plusz nyakonöntve egy kis komcsizàssal meg nemzeti szósszal.. Ja a papokat is megnyerték ehhez a "mutatvànyhoz". Az egész "katyvasz" pedig olyan mint az akkori idöszak, csak gyorsítva lejàtszva. Miért van ez? Mert nem csak a politikusok, hanem az zemberek nagy része is a kàdàri korban szocializàlódott, annak a viszonylagos biztonsàgàt vàrja vissza.

felcsutisuttyo 2012.11.17. 11:21:51

Ez a kormány olyan mint amikor a szart felteszik egy polcra és azt hiszi magáról, hogy LEKVÁR.
Szép emberszabásuak ezek:
Kuszaszem, a Lázár orros (akinek az orrából egész Hódmezővásárhely eszi a fagylaltot,(a szájából meg a szart), a Parlamenti főHázmester orra alatt a súrolókefe,( és a szájából repkedő kapa)...a Mezőkövesdi Malacképű disznófejű nagyúr,..a Tojásfejű mindennek Ártó ( még a szíjnak is), na meg az Arogán E. T. az üveg szemével, na meg a Törpe Gonosz Nemzeti orrszarvú( bár a szarva nem teljen nőtt még ki,vagy gyerekkorában az apja letörte)) ..de lehetne még sorolni, ezek az ember szabású majmok a Magyar állatkert díszpéldányai.

ati27 2012.11.17. 11:27:07

Folytatom, tehát felgyorsult a dolog.. Elméletem szerint minimum 3x bele kell lépnie a magyar társadalomnak ugyanabba a szarba.. Az első megvolt, tartott 40 évig.. A második kör kb 20-21 évig (mert ugye ez az időszak is javarészt a populizmusról szólt, elég csak megnézni a kampányokat) Tehát ennek a ciklusnak, (valamiért külön ciklusnak veszem a 2010-től regnáló Orbán kormányt, csak úgy érzésre) 5-6 éve van/lesz.. Utána, talán elkezdődhet valami.. Pl Bajnai vonulatnál látok reményt... (Mondom ezt ugy hogy a választásokig Fidesz szimpatizáns voltam)

regress 2012.11.17. 12:08:05

@Jenyei: oxigénhiányosokkal nem lehet másként

kifordított nagyanyó 2012.11.17. 13:04:47

Ehhez nincs mit hozzáfűzni.

Pernahajder Viktor 2012.11.17. 13:32:47

Nem is értem a sok ember aki jól járt az egykulcsossal, miért nem tolong és költekezik a Bricostoreban.
süti beállítások módosítása