HTML

Szpókember

Politikai és gazdasági kérdések Szpókembertől. Szpókember a Facebookon

Friss topikok

  • KovA: @Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "mert a szabadsagod vegeter ott, ahol az enyem kezdo... (2012.12.04. 14:01) Önállóan leszünk senkik
  • Pernahajder Viktor: Nem is értem a sok ember aki jól járt az egykulcsossal, miért nem tolong és költekezik a Bricostor... (2012.11.17. 13:32) Eladni a szart bonbonként
  • Zus: @kovi1970: a tőlem idézett első mondatod Amerikában általában megállja a helyét. Nixi-Dixi volt az... (2012.10.20. 10:27) Leélni egy életet közpénzen
  • empatikus pszichopata: Érdekes:DDDD Hol a sok harcos kommentelő? Csak nem úgy van az, hogy nem tudnak cáfolni?:DDDD (2012.03.28. 17:00) Sikereink
  • Hohó60: @Könnyen elkaptuk, uram!: "Az nem gond, hogy OV nem ült le tárgyalni velük?" Ezt honnan veszed... (2012.03.23. 17:46) Ha mindenhol Orbán lenne

Linkblog

Orbán Viktor önfenntartó felsőoktatást akar. Az állam vonuljon ki a felsőoktatásból. Nyád! Az egészségügyből ne vonuljon ki? Az oktatás és a gazdasági növekedés közti kapcsolatról tonnaszámra találhatóak tanulmányok. Az állam nem kíván részt venni az állampolgárok felsőoktatásában? Mi a tököm? Legyen mindenki szakmunkás? A FIDESZ célja úgy látszik ez. Vagy legyen mindenki hülye, csak írja az ikszet a FIDESZ mellé szavazáskor, és kész?
És mindezt olyanok mondják, akik közpénzből tanultak. Orbán, Hoffman, Rogán, Matolcsy, Lázár meg a többi fasz mind mind közpénzen tanult. Sőt nem csak hogy közpénzen tanultak, de az egész életüket közpénzből élték le.
Közpénzből jártak óvodába, általános iskolába, közpénzből középiskolába, közpénzből tanultak egyetemen, közpénzből jártak külföldön tanulmányaik alatt. Közpénzből voltak orvosnál, kórházban, szemésznél. Felsőoktatási tanulmányaik után soha egy percet nem végeztek értékteremtő munkát, nem töltöttek el egy napot sem a reálgazdaságban, soha nem volt számon kérhető munkájuk, aminek nem teljesítése esetén páros lábbal picsán rúgták volna őket. Politikusként, polgármesteri táskahordozóként, önkormányzati, vagy parlamenti közpénzből fizetett munkák sorát végezték egész életükben. Most is közpénz a fizetésük, a kocsijuk, a lakhatási támogatásuk, az összes kiváltságuk. Adófizetők tucatjai dolgoztak azért évtizedeken át, hogy ők közpénzből elpolitizálgassanak egész életükben. Világ életükben mások által befizetett adóból éltek. Mások által befizetett adóból írattak ki szociális népszavazást ellenzékben a tandíj és a vizitdíj ellen. És most majd megszavazzák, hogy az "  egyetemi, főiskolai végzettségűeknek a saját befizetéseikből kell folyamatosan működésben tartaniuk a felsőoktatást." És akinek nincs pénze, csak tehetséges? "Egy rendkívül kedvezményes diákhitellel elérhető, hogy idővel mindenki vállalni tudja saját tanulmányának költségeit."
Anyádnak nem kéne kedvezményes hitel? Hogy már mikor megszületsz adóssággal kezdd az életed. 2012-ben már a felsőoktatás is luxus lett, hogy csak a kiváltságosok, pénzzel tudjanak bekerülni? 
Birkamenet 23-án, remélem ezért is tüntettek majd!

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szpokember.blog.hu/api/trackback/id/tr374856935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2012.10.18. 22:26:17

az állam mindenből kivonul...
az állam egyre többet szed be az "állami" feladatok fenntartására...

de hol a különbözet?

KolompárRómeó 2012.10.18. 22:28:06

@1kutya: nem vonul ki mindenből. Pl. a foci az miért nem lesz önellátó? Abba miafasznak nyomni az adóforintokat? Már csak hogy a párhuzamoknál maradjak.

1kutya 2012.10.18. 22:34:54

@KolompárRómeó: az a különbözet. meg közGép, meg a gépont efgé és még sorolhatnám. ehhez képest a nokiásdoboz gyufásskatulya...

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.10.18. 22:38:34

Orbán életében nem mérette meg magát a munkaerőpiacon, sose dolgozott csak pártmunkás volt. Az ország hiénája!

Üzenet azokhoz a külföldi, magyar és nem magyarokhoz akik részt kívánnak venni a kormánypárti békemeneten.

Önök nem a mi országunkban élnek!

Önök egy fél feudális, fél fasiszta, a demokrácia szabályait nem tisztelő kormányt és pártot támogatnak részvételükkel!

Mi nem akarunk az Önök országában a kormányuk mellett tüntetni!

Kérjük, Önök se tegyék ezt nálunk!

Meg van a szarháziak leváltásának receptje, már óriási munka folyik ez ügyben!

futás csicskák! 2012.10.18. 22:43:47

rákoscsicska rasisták szopjatokle dogozatok legyen pézewm dik

telepi vagány (törölt) 2012.10.18. 22:52:24

Az állam inkább az országból vonuljon ki valahova jó messzire, Fél-Ázsiába!

Amúgy megértem, hogy ezt a szar felsőoktatást nem akarják támogatni tovább, hiszen Orbán, Kövér, Gyurcsány (technika-biológia szakon copyzva LOL), Matolcsy, Szekeres, Lézer, Rogán, Lendvai, Schmitt (CTRL+C, CTRL+V szakon) és a többi főmufti is ebben a tárgya rendszerben szerezte ingyen a diplomáját. Látszik, hogy mennyit érnek, mennyit ér az állami pénzen szerzett tudás.
Azt a felsőoktatást, ami ilyen elitet termel ki az országnak tényleg nem lenne szabad közpénzből támogatni.

Amúgy akinek van esze az már középiskolába se magyar suliba jár... de egyetemre semmiképpen.

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.10.18. 22:57:29

Igen! Legyen mindenki állami dolgozó! Hajrá magyar értelmiség. És még vegyünk fel hitelt. Aztán ha államcsőd lesz, húzzunk külföldre.

Hajrá értelmissssség. Felsőbbrendűek vagytok, nem holmi leizatt fizikalyi múnkások.

emzse3 2012.10.18. 22:58:53

"Vagy legyen mindenki hülye, csak írja az ikszet a FIDESZ mellé szavazáskor, és kész?"
Bizony, bizony!
Jó reggelt kívánok!
Ezt kb 15 éve mondogatom a környezetemnek, h bizony ezt akarják.
Mert SZÁMUKRA nincs veszélyesebb, mint egy kíváncsi, nyitott, autonóm, GONDOLKODÓ személyiség.
Egész életükben azon dolgoznak, h ebből minél kevesebb szavazó, vagy befolyásos helyen dolgozó ember legyen.
Remélem ezt egyre többen felismerik és eljutnak arra a következtetésre ez az ami a legjobban veszélyezteti a mentális és egzisztenciális létünket.
Magyarul megpróbálnak éhenhalasztani minket miközben hülyét csinálnak belőlünk.

talicskás munkásember 2012.10.18. 23:23:49

Hát magam is pontosan erre gondoltam, csak kevésbé szenvedélyesen ellenben sokkal hosszabban...
Egyetértek. Hozzáértő közgazdászokat a gazdasági vezetésbe, bankárokat a pénzügyminisztériumba, mezőgazdászokat az MGM-be, mérnököket bárhová, az ingyenélő jogászokat meg a p@csába. A nem ingyenélőket meg majd szelektálja a piac, mert azért vannak ott is kivételek.

Csipyke 2012.10.18. 23:53:12

Csak azt felejti el a kis wannabe Napóleon, hogy ő is állami pénzen szerezte a diplomáját (és egy percet nemigen dolgozott).

allesmogelijk 2012.10.19. 00:06:40

Teljesen egyetértek. És igen, évek, talán évtizedek óta cél a nem-gondolkodó emberek létrehozása. Így nem veszik észre, hogy a posztolónak mennyire igaza van. Így maradnak, akik emellett a kormány mellett tüntetnének! És még külföldről is? Akkor kérem én azon külföldiek vagyonát, cserébe adom az én magyarországimat és tüntessen azzal, ha nagyon akar. De maradjon is ott és szenvedje. Vagy tiltsák ki az ilyesmit. Mi köze Mo-hoz külföldinek, hogy ott bárki mellett, vagy ellen tüntessen?

Kisamotors 2012.10.19. 00:15:48

Nem rossz, nem rossz, de a helyesíráson van még mit javítani...
orbánvikor, fidesz nagy betűvel ?

Martian (törölt) 2012.10.19. 00:33:22

A pártok betiltásával is rengeteg közpénzt lehetne spórolni.

Martian (törölt) 2012.10.19. 00:34:03

@Kisamotors: ez olyasmi, mint nemecsek a gittegylet könyvében... :)

JosephSmith 2012.10.19. 01:28:42

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: A vakbeledet ki operálja ki, ha nem egy értelmiségi orvos? Köcsög. Hát a gyerekedet ki tanítja, óvodában, iskolában, ha nem egy értelmiségi tanár? A házadat ki tervezi meg, ha nem egy mérnök? Ki írja a könyveket, amiket olvasol, ha nem egy író? Legyen mindenki szakmunkás? Amúgy te a grafikáiddal simán értelmiséginek számítottál volna régen, mentél is volna a gulágra, ahol szétbaszták volna a segged a kápók... (vagy a többi rab) Ott döglöttél volna meg, endike, mert kétkezi munkához nem értesz, a munkatárborban pedig csak annak volt becsülete... TE HASZONTALAN ÉRTELMISÉGI :D

bekov 2012.10.19. 01:37:09

ahelyett, hogy itt káráltok inkább keresnétek a lehetőséget, hogy a már megszerzett diplomátok árát hogyan tudnátok visszafizetni viktornak... hálátlan banda!!!

butus 2012.10.19. 01:50:37

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Olyat kérdezel, amire Te is tudod a választ. Hol a különbözet? Hát a zsebükben.
Átvették az országot 19.300 milliárd forint államadóssággal. Elraboltak 3.000 milliárd magánnyugdíjat és jelenleg tart az államadósság 20.653, plusz 1.400 önkormányzati adósságnál. Ha jól számolok a különbözet 6.000 milliárd körüli!

butus 2012.10.19. 01:53:29

@1kutya: Olyat kérdezel, amire Te is tudod a választ. Hol a különbözet? Hát a zsebükben.
Átvették az országot 19.300 milliárd forint államadóssággal. Elraboltak 3.000 milliárd magánnyugdíjat és jelenleg tart az államadósság 20.653, plusz 1.400 önkormányzati adósságnál. Ha jól számolok a különbözet 6.000 milliárd körüli!

xylu 2012.10.19. 05:57:39

még sok mindenről ki fog derülni,hogy önfenntartónak kell lennie:közösségi közlekedés,egészségügy,nyugdíj.
De az adónk azért nem fog csökkenni,ebból következik,hogy mi abból nem kapunk, az egész az ÖNfenntartásra(vagyis a beszlő ,O.V.fenntartására) fog elmenni.
És utána még jól le is néznenk minket,a mi munkánkat nem becsüli a magyar társadalom,mindenki annyit ér,amennyit kaparni tud!
Na ez az igazi roma mentalitás,kihaszánlni a gyengébbet,ahelyett,hogy segítenénk neki felemelkedni.Ez a nyomor oka.Ez az állammaffia nem érted,hanem a rovásodra múködik.

Stеfánia kisasszony (teuto-nordikus parasztlány) 2012.10.19. 06:02:31

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: Szia endike! Saját régi neveden már nem is mered beokádni a szokásos hülyeségedet, kedves Baráth Endre?

Stеfánia kisasszony (teuto-nordikus parasztlány) 2012.10.19. 06:05:32

@butus: Na, na! Az önkori córesz az volt, kb csak 4 ezer milliárdot kell rajtuk keresni, évi 2 ezret. A szocionistáké évi ezer volt, azzal a különbséggel hogy ők fizettek 13. havit és manyupot, amit a fideszes rablóbanda már nem.

roka 2012.10.19. 06:14:35

Minek betalicskázni a rengeteg pénzt a felsőoktatásba, mikor ezek a fiatalok (demokraták) tudják, hogy semmit nem ér a tudásuk! Már bölcsi után, bekellet volna fejezni az állami oktatásukat.

butus 2012.10.19. 07:07:54

@Stеfánia kisasszony (teuto-nordikus parasztlány): Igen, önkormányzati volt, de kevesebb! Az is nőtt.

lima31 2012.10.19. 07:12:11

Azért azt ne állítsa senki, hogy minden főiskolás, egyetemista azonnal munkához is látott az elmúlt 10 évben, mert az nagyon nem lenne valóságos.....

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.10.19. 07:43:49

@1kutya: "de hol a különbözet?"

foci, közgép, századvég

ggaborx 2012.10.19. 07:44:52

Ilyen elcseszett érvelést régen olvastam. Pont emiatt egy hatalmas öngól az egész mondanivaló, hiszen mi szükség olyan tanult emberekre, akik egy valamirevaló érdemi vitát sem képesek kezdeményezni? Hatékonyabb lenne, ha az irogatás helyett valami gyárban, vagy a mezőn dolgoznátok!

Azért finanszírozza az állam az oktatást, mert aki az ellenkezőjét szeretné annak is finanszírozva volt? Ennyi? Tényleg ez az érved? Személyeskedés? Meg, hogy ki miből él? Azért legyen állami iskola, mert a döntéshozó nem dolgozott versenyszférában? Hogy jön ez ide? Most komolyan, miért nem lehet végre értelmesen gondolkodni és valódi érveket felsorakoztatni? Tényleg semmi értelme így az iskolának, pláne állami pénzből.

Az, hogy az oktatást az állam finanszírozza/támogatja egy olyan kérdés, melyet saját hatásain belül lehet, érdemes és kell vizsgálni. Függetlenül attól, hogy ki hozta fel a dolgot.

- Miért lenne jó, ha az állam továbbra is finanszírozná?

- Miért lenne jó,ha az állam a továbbiakban már nem finanszírozná?

Az első kérdésre tényleg az a válasz, hogy azért mert eddig is ezt tette? Legyen inkább a válasz annyi, hogy azért mert csak. Ha már nagyobb szellemi teljesítményre nem vagy képes, minek bonyolítod?

ursus artos 2012.10.19. 07:47:39

"Az állam vonuljon ki a felsőoktatásból."
Ilyet nem mondott.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.10.19. 07:51:39

@xylu: na az baszna be ha a manyup lerablása után kitalálnák, hogy hát önfenntartónak kéne lennie a nyugdíjrendszernek. A közösségi közlekedés sehol nem termeli ki 100%-ban az árát (egyes frekventált vonalak/járatok igen, de egy országos infrastruktúra soha). Az EÜ meg lehetne végülis önfenntartó, de ez meg megint önmaguk szembeköpése lenne a tetves párszáz forintos vizitdíj miatti cirkusz után (ahogy a tandíj is...)

Mr. Waszabi 2012.10.19. 07:53:17

Elmennek ezek az anyjuk p..jába. Tízéven át megtorpedózták a tandíjasítási próbálkozásokat, az egészségügy magánosítását, most meg, hogy teljhatalomban vannak, nem hogy tandíj, de egyenesen önköltséges felsőoktatás a cél, meg az egészségügy is egyre szarabb, mert nem akarnak rákölteni? Az adót azt beszedik, de a dolgozó meg a gyereke dögöljön meg, ha tanulni akarna vagy épp megbetegszik?
Államosítják a a gazdaságot, beszedik a zsozsót, ám a szolgáltatásokat, kötelezettségeket meg oldják meg az állampolgárok, ahogy akarják?
Hát, elmehetnek, ahová gondolom. De nagyon gyorsan.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.10.19. 07:57:05

@ursus artos: a lényege ez volt. A "kivéve ahol nincs más lehetőség" jelentését meg ismerjük a szárnyvonalak visszanyitása kapcsán, lásd: "minden vonalat visszanyitunk ahol lesz rá lehetőség". Az infrastruktúra pedig megvan a vonalakon, hiszen csak a személyszállítás szünetel. Erről ennyit.

BigPi 2012.10.19. 08:08:57

Egyszerűen bevezetném az utófinanszírozott ösztöndíj rendszert. A tanulmányok idejére mindenki felvenné a diákhitelt. Aminek a visszafizetésébe beszállhat a munkáltató.
Legyen az állami vagy versenyszférás.
Miért tennék,így?
A teljesen ingyenes rendszer drága a mai viszonyainkhoz képest, és nem is alkalmazkodik a jelenlegi gazdasági rendszerünkhöz.
Ösztöndíjas rendszernél, pedig a bekerülök jelentős része egy idő után motiválatlan lesz. Tehát nehéz kiszűrni, hogy a jó képességük közül ki lesz elég kitartó hogy érdemes legyen pénzt fektetni a tanitatásába.

Egy beszédes adatot hoztak nyilvánosságra az USA-ban. Az által, hogy nagy számban alkalmaznak az egészségügyben külföldieket évi 1,5 milliárd dollárt spórol meg az ország. Azt is mondhatjuk, hogy ennyit vesznek ki a szegény országok zsebéből, így tőlünk is.

Vrogoarrr! 2012.10.19. 08:11:50

Nekem nem probléma, ha az állam nem finanszíroz semmit, de akkor adót se szedjen!

M_R 2012.10.19. 08:17:59

@BigPi:

" Aminek a visszafizetésébe beszállhat a munkáltató.
Legyen az állami vagy versenyszférás."

Na mert az állami szféra arról híres hogy dől benne a lé.. Vagyis ha egy orvosit végzett rezidens állami kórházba megy dolgozni, akkor az a kórház ami egyébként a fecskendőket nem tudja kifizetni a beszállítóknak majd fizeti a fiatal rezidens havi 100 rugós diák
hitelét (a fizetésén felül..) Vadbarom.

" Azt is mondhatjuk, hogy ennyit vesznek ki a szegény országok zsebéből, így tőlünk is"

Mert az aztán sokkal jobb ha valaki diplomával a zsebében hambit szolgál fel a mekiben vagy a tecsoban árufeltöltő.

Érdekes hogy pl. Németországban miért tud működni az ingyenes felsőoktatás (félévenként van kb. 100 EUR regisztációs díj..)

2012.10.19. 08:26:06

Riszpekt for posztoló. A kurva nyját ennek a focibuzi gecinek. A felcsúti fociakadémiára (már a megnevezés is röhej) bezzeg kell közpénz.

Szpókember · http://szpokember.blog.hu 2012.10.19. 08:34:23

@ursus artos:
"Természetesen az állami ösztöndíjakat, a közpénzt nem lehet teljesen kiemelni a rendszerből, de csak ott kell alkalmazni, ahol nem látszik más megoldás"

Crescendo 2012.10.19. 08:39:32

Zsenialis. A teljes felsooktatas minden reszleteben allami iranyitas alatt all jelenleg. Ennek koltsegeivel es hibaival, valamint a harmatgyenge minosegevel.
Mennyivel egyszerubb ennek a koltsegeit atterhelni a diakokra, viszont a szabalyozast tovabbra is kezben tartani es a tovabbra is gyenge eredmenyek mellett majd ramutatni, hogy a piaci alapu oktatas kudarcot vallott... Ordogi, de zsenialis.

dr Smittpálelnökúr 2012.10.19. 08:43:00

@BigPi: @ggaborx:

A felcsúti bugris fröcsögő nyállal tiltakozott, ti meg vadul népszavazatatok a tandíj ellen, modnák a mocskorohadtgecilibsibolcsikomcsik elbutítják az országot a havi 5 ezer forintos tandíjjal!

Most ezzel mi van? Ha viktor fizettet, akkor az jó?

A vezér hazudott? Mégis kell tandíj? Birkák vagytok, mentk a vezér után?

Hányingerem van az összes húgyagyú fideszestől, agyatlan szervilis majmok vagytok!

ggaborx 2012.10.19. 08:46:01

@dr Kangörény: Szerintem ezt nekem mégsem akartad írni. Összekeversz valakivel. Vagy ha nem értesz egyet valamivel, akkor skatulyázol és így már lehet fröcsögni? Vagy mi van? Olvastad egyátalán amit írtam? Funkcionális analfabéta vagy nem?

2012.10.19. 08:50:53

A posztoló minden gondolatával, és felindultságával egyetértek.

Ebben a kérdésben talán nem: " Legyen mindenki szakmunkás?"

Szerintem a 21. századi munkahelyek zöméhez nem egyáltalán kell diploma, csak annyira elkényeztettük a munkaadókat, hogy kedvükre válogathatnak, csemegézhetnek, és dobálhatják taknyos zsebkendőként a qvalifikált munkaerőt.
Az emberek sem azért seggelnek végig egyetemet, csinálnak 1-2 diplomát, hogy aztán beüljenek valami kreatív felelősségteljes pozícióba, ahol kamatoztathatják a tudományt, hanem azért, hogy nagyobb eséllyel pályázzanak valami teljesen prosztó hétköznapi irodai munkára, aktatologatónak. Szégyen. Meg a diákhitel is, ami lényegében a fiatal pályakezdő teljes eladósítását jelenti, úgy, hogy közben senki nem garantálja neki, hogy x millió kicsengetése után lesz bármilyen állása...

Amit 15 évvel ezelőtt egy szakmunkás, vagy középfoú végzettségű emberke simán elvégzett, ma ahhoz mind diploma kell. Minek?

Kivlov 2012.10.19. 08:55:02

"Orbán Viktor önfenntartó felsőoktatást akar. Az állam vonuljon ki a felsőoktatásból. Nyád! Az egészségügyből ne vonuljon ki?"

Onnan ne, mert azért fizeted a járulákot, hogy kapjál érte valamit.

2012.10.19. 09:03:07

@ggaborx: "Ilyen elcseszett érvelést régen olvastam. Pont emiatt egy hatalmas öngól az egész mondanivaló, hiszen mi szükség olyan tanult emberekre, akik egy valamirevaló érdemi vitát sem képesek kezdeményezni?"

Téged is hiába taníttattak a szüleid, ha nem jöttél rá, hogy ez nem érvelés, hanem egy görbe tükör... az emberek többségének már nem nagyon van kedve érvelgetni... minek, egy olyan országban ahol senki nem is akar megérteni semmit, csak fújja a maga baromságait rendületlenül, és lényegében csak azt hiszi el, ami a kedvenc tévé csatornájából ömlik.

viragimado 2012.10.19. 09:16:02

Azért lássuk be, itt ma mindenki diplomás akar lenni, senki nem akar fizikai munkát végezni. Ennek eredménye, hogy minden amit építünk, javítunk szar, mert egy jó szakmunkás sincs. 15-20 éve egy jó szakmunkás többet keresett, mint egy diplomás, de ma lusta mindenki, csak üldögélni szeret egy irodában.

futás csicskák! 2012.10.19. 09:21:11

dogozatok parasztok ugyis elveszük mindentek aszt kiszophatyátok afaszt gyáva csicskák dik

Circus 2012.10.19. 09:26:27

@viragimado: na, mire eljutottam, hogy kommentelem, megelőztél :)

"Legyen mindenki szakmunkás?"
Nem mindenki, de kellene pár ember, aki dolgozik is. Tudjátok, aki állatot nevel, földet művel, azt feldolgozza, hogy enni tudj, a házadat felépíti, villanyt, gázt, vizet visz bele, ha elromlik megjavítja (jaj, ez manapság nem divat), legyártja, összeszerel, javítja az összes vackot, amit használsz az életed során, stb...

VoluntartistA 2012.10.19. 09:28:44

@viragimado: Sok igazság van a szavaidban. A kurmány terveivel "csak" az a gond, hogy a szakmunkásképzést és magát a szakmunkást is pont ugyanúgy leszarják, mint a bölcsészeket, ráadásul a szükséges átterhelődést túl hirtelen akarja végigvinni (és költségmentesen persze).

firefly 2012.10.19. 09:31:12

Az általános és középiskolák államosítása is érdekes problémákat vet fel, csak ez a kérdés még kevesebb figyelmet kapott. A vagyont (iskola épületek, eszközök, stb.) lenyúlja az állam, a működtetés marad az önkormányzatoknál, amire forrást nem kapnak. A pedagógusok bérét fizeti az állam lsd. "pedagógus életpálya modell" (elhalasztva, és ki tudja meddig), de a rezsit (fűtés, áram, minden egyéb), már az önkormányzatnak kell kigazdálkodni. Okos... Ez valahogy olyasmi, mintha én elvenném a lakásod tulajdonjogát, beköltöznék, de a lakás költségeitköltségeket továbbra is veled fizettetném meg.

aranyláz 2012.10.19. 09:35:49

@KolompárRómeó: "nem vonul ki mindenből. Pl. a foci az miért nem lesz önellátó? Abba miafasznak nyomni az adóforintokat? Már csak hogy a párhuzamoknál maradjak."

Mert a Viktor megmondta, hogy a magyar embernek jól áll a foci, és punktum! Ki vagy te, hogy vitatkozz vele??

viragimado 2012.10.19. 09:37:31

@VoluntartistA: valóban, túl gyorsan akarják, de már így is elég késő. Na meg hiába a képzés, ahhoz munkahelyek is kellenek. Eleve egyik másik szakmában már gyakorlati helyet sem fognak találni.

viragimado 2012.10.19. 09:40:07

@firefly: ha nem lettek volna a privatizációk, most nem is aggódnál amiatt, hogy államosítva vannak. Régen államosítottak voltak, és mégis nagyon jó iskolák voltak, jobbak, mint most, és jobb képzést is kaptunk. Jelenleg azt látni, hogy amit privatizáltak, abból szinte minden szar lett, ha meg cégről van szó, akkor annak a haszna megy kifelé.

aranyláz 2012.10.19. 09:48:28

@ggaborx: Tök igazad van, csak ez az egész már rég nem erről, mármint az érdemi vitáról szól :( Hatalom, uralkodás, saját érdekeik érvényre juttatása minden áron. De persze az ún. ellenzék se képes érdemi vitára, ezért lehet még mindig "megélni" ebből. Sőt, szerintem az állampolgárok többségét se érdekli az igazság, ezért dívik a hazudozás. Azt nem veszi észre senki, hogy ez a "hadjárat" is Orbánék malmára hajtja a vizet. Ami/aki ellen kuzdesz, azt erősíted.Nem leváltani kell őket, hanem felváltani, méghozzá a pozitív dolgokkal. Nem a panaszáradattal. Mer az lószart se ér.

kvadrillio 2012.10.19. 09:51:24

JAHH...az állam nem akar már részt venni semmiben, csakis abban, hogy minél több adófajtát ötöljön ki.
Tóóóólja ezerrel a multik szekerét, EZÉRT NINCS MUKALEHETŐSÉG A FIATALOKNAK, CSALÁDOSOKNAK, EZÉRT ÉHEZIK EGYRE TÖBB EMBER !
A MULTIK RABSZOLGÁKKAL DOLGOZTATNAK, ETTŐL NŐ A PROFITJUK AZ EGEKIG, A ZEMBEREK MEG HALÁLRA VANNAK ÍTÉLVE MUNKA NÉLKÜL, HOGY A MULTIK A MILLIÁRDJAIKAT NÖVELHESSÉK !
MEG KELL SZÜNTETNI, EL KELL ZAVARNI EZEKET A "MULTI-VÉRSZÍVÓ-EMBERKÉKET" ÉS ÚJRA LENNE MUNKÁJUK AZ EMBEREKNEK.
MULTI SZEREPET JÁTSZÓ KAPZSI, HARÁCSOLÓK NÉLKÜL IS VAN ÉLET E FÖLDÖN !

Netuddki. 2012.10.19. 09:52:41

Igazad van! Egy kibaszott nagy hangyaboly ez a Magyarország. Csak abban különbözünk a hangyáktól, hogy a hangyák nem szavazhatnak ki legyen a királynő...

ggaborx 2012.10.19. 09:54:40

@Jankove: Ebben az esetben inkább csöndbe kéne maradni. Ha nincs mondanivalód, inkább halgass!

Görbe tükör, mi? Bármely megnyilvánulás véleményt tükröz, a stílus csupán a máz, de sosem magyarázat a mondanivalóra.

Az nem görbe tükör, hogy felvet egy problémát, majd azt félredobva a szereplők helyzetét, személyét és életét próbálja kifigurázni.

Argumentum ad hominem.

viragimado 2012.10.19. 09:56:15

@kvadrillio: azért gondolkozzunk! A munkalehetőség több tényezőtől is függ. Ha gyártanál valamit kell rá kereslet, kell megrendelő. Ha világmérteű gazdasági szar van, akkor megrendelések sincsenek, nincs mit gyártani. Ha romlik a pénz vásárlóértéke hiába gyártanának, termelnének, ha nincs aki megvegye. Lehet köpködni a hazai vezetésre (nem szavaztam FIDESZRE), de ez (a hibáik mellett)nem csak az ő saruk. Kicsit nagyobb játszma ez, ebben ennek a kis országnak légyfingnyi szerepe sincs.

MZ/x 2012.10.19. 09:58:51

Amit a posztoló írt érthető, s nagy többség is kezdi így látni.
Akik próbálják különböző magyarázatokkal érv nélkül kiforgatni, az elvakult párt magnak részei, vagy vallásosan hisznek a miniszterelnöknek.

Netuddki. 2012.10.19. 09:59:43

@viragimado: "Azért lássuk be, itt ma mindenki diplomás akar lenni,"

Lóphaszt! Alapból mindenkinek nincs is meg hozzá a képessége.

"senki nem akar fizikai munkát végezni."

Ezt mond azoknak akik a fizikai munkáért minimálbért kapnak. Jó esetben a többit zsebbe!

"Ennek eredménye, hogy minden amit építünk, javítunk szar, mert egy jó szakmunkás sincs."

Nem kisfácán! Ez annak az eredménye, hogy az állam a vállalkozók bevételének nagy részét elszedi, csak az él meg aki nem igazán becsületes, nem ad számlát. Az aránytalan adók miatt gyakorlatilag az állam lenullázta a szolgáltatóipart, mindenki igyekszik a problémáit okosba, kontármunkával megoldani.

"15-20 éve egy jó szakmunkás többet keresett, mint egy diplomás,"

Ez is oltári nagy tévedés! Saját magadat cáfolod meg. Ha így lett volna akkor ma mindenki szaki lenne.

"de ma lusta mindenki, csak üldögélni szeret egy irodában."

Magadból indulsz ki? Ejnye!

Netuddki. 2012.10.19. 10:07:18

@viragimado: "Lehet köpködni a hazai vezetésre (nem szavaztam FIDESZRE), de ez (a hibáik mellett)nem csak az ő saruk. Kicsit nagyobb játszma ez, ebben ennek a kis országnak légyfingnyi szerepe sincs."

Ekkora balfaszságot! Már bocs.

Mintha nem Magyarország lenne ahol élsz. Csak szólok, hogy ez az ország az ahol világbajnok adót kell fizetned ha bárhol is dolgozol (bejelentve, legálisan). Ez az ország ahol világbajnok ÁFA-t fizethetsz (amit vagy befizet akinek fizetsz vagy megmarad nála extraprofitnak). Ami nem kicsit fogja vissza a gazdaságot a vele járó korrupcióval egyetemben.

(Nem személyeskedni akarok, de qrvára irritálóak a hülyeségek amiket itt elkezdtél nyomatni. Biztos egy irodában üldögélsz és unalmadban írogatsz...)

viragimado 2012.10.19. 10:12:54

@kovi1970: hiába nincs meg a képessége mindenkinek, akkor is ezt nyomják már a szülők is. Nézd meg hányan bukdácsolják végig az egyetemet!
Most nem arról van szó, mennyit keresnek ma, mert ma nem fizetnek meg semmilyen munkát rendesen, a diplomást sem.
A szar munkavégzés nem annak az eredménye, mennyi adót vonnak el a cégektől.
Nem cáfoltam meg magam! Hiába akarna ma mindenki "szaki" lenni, ugyanis a szakképzést lenullázták. Nincsen!! És a gyakorlati helyek, cégek, üzemek is megszűntek.
Nem magamból indulok, ki, nem félek a fizikai munkától, bár mivel a matematikához és az informatikához van tehetségem, én valóban irodában üldögélek, és könyvelek, pénzügyekkel, rendszerszervezéssel foglalkozom. :)))

aranyláz 2012.10.19. 10:19:26

Olvassátok el innen a 16. Sopotnik Zoltán

mandiner.blog.hu/2012/10/19/irodalmarok_szerint_a_magyar

ebben minden benne van

viragimado 2012.10.19. 10:20:30

@kovi1970: én sem minősítettelek, te se tedd. Lehet eltérő véleményünk egymás lehülyézése nélkül is.
Az a baj, hogy ez a szemlélet, amit te is nyomsz, nem lát tovább az itthoni dolgoknál. Persze, hogy vannak itt gondok, rossz döntések, törvények, nem jó a kormány. Nem mondom, hogy nem így van.
De csökkentsd az adókat. Lesz tőle termelés? Nem, mert nem lesz kinek eladni. Itthon kicsit fog emelkedni a vásárlóerő (ha SZJA-t is csökkentenek, meg bért emelnek a cégek a kevesebb adó hatására). De MINDEN alapanyag, termék kintről jön, hiszen itthon nincs semmilyen termelés. Őket marhára nem érdekli itt mi van, nem adnak semmit olcsóbban. Tehát a termék alapára nem fog változni, sőt! Ráadásul az emberek el vannak adósodva, tehát a kereslet sem fog az egekig emelkedni. Te hogy oldanád ezt meg?

Netuddki. 2012.10.19. 10:47:04

@viragimado: Hogyan?

1. Normális szintre vinném az adókat és MINDENKITŐL válogatás nélkül be is szedném. Az adórendszert XXI. századi szintre hoznám, amivel az előbbieket meg is lehet csinálni.

2. Minden forint közpénzről nyilvános nyilvántartást vezetnék. Szintén XXI. századi módszerekkel. Minden beszedett és elköltött adóforint nyomon követhető lenne. Pénzszórás, sikkasztás, 10%-20% különdíj nuku!

3. A mezőgazdaságot minimum az önellátás szintjére kell hozni. A késztermékek tekintetében is. Az csak hab a tortán ha exportra is jut.

4. A felsőoktatást ingyenessé tenném az 1. évfolyamon. Utána ha valaki jól tanul akkor ösztöndíj, ha nem akkor fizet. A kutatás-fejlesztést kimagaslóan támogatnám, megadnék minden lehetőséget a felsőoktatási intézményeknek, hogy világszínvonalú lehessen az eszközpark és az oktatás színvonala.

5. Tisztáznám az állam szerepét melyek azok a feladatok amit a társadalom fenntartása érdekében közpénzből kell finanszírozni.

6... van még rengeteg megoldandó feladat.

+. Az adókat olyan szintre csökkenteném, hogy a környező országokból mindenki itt akarna befektetni és elkölteni a pénzét...

Zus 2012.10.19. 10:49:50

@kovi1970:

"@viragimado: "Azért lássuk be, itt ma mindenki diplomás akar lenni,"

Lóphaszt! Alapból mindenkinek nincs is meg hozzá a képessége."

Itt @viragimado kolléga valószínűleg arra gondolt, amit későbbi kommentjében is leítrt, TOVÁBBÁ arra, ami senki nem szokott leírni: sok fiatal csak menekülőútnak használja a felsőoktatást (ha megteheti). Hány olyan felső iskola, meg felső iskolán olyan szak működik, ami már előreláthatóan akkor sem eredményez használható diplomát, mikor a delikvens felvételizik oda. Aztán a végzés után meg futás a diplomás munkanélküli központba.

Ettől függetlenül nem kéne agyatlanul leráznia az államnak az oktatást és ez egyészségügyet. Továbbá, hol van a külföldön divatos tehetségkutatás ? Így tanulhatnak a tehetséges, de csóró gyerekek.

Netuddki. 2012.10.19. 10:51:46

@kovi1970: Nyilván ezeknek a pontoknak a kidolgozására és megoldására megvannak a megfelelő szakemberek. csak addig kell őket rugdosni amíg meg nem csinálják...

Netuddki. 2012.10.19. 10:55:49

@Zus: Ez csak azt erősíti, hogy a szakmunka bizony szar helyzetben van. Különben mindenki szakmát tanulna. A kollega csak azt vetette fel, hogy senki nem akar szakmát tanulni, mintha mindenki jókedvében akarna diplomát, mert büdös a munka.
Miközben a szakmunkásaink meg mennek nyugatra...

lesly &jerry 2012.10.19. 10:59:10

@KolompárRómeó: A miafasz kicsit erős de nagy on igaz. Világraszóló eredmény megvertük Andorát

Zus 2012.10.19. 11:01:24

@kovi1970: az ötletelésed jó. Csakhogy ez itt Abszurdisztán. Ezek az ötletek itt öt percig nem működnének, míg az emberek (a teljes lakosság, a politikusok és a jogászok is !) fejében nem tudsz valamilyen paradigmaváltást kieszközölni.

Javaslatod 2. pontja: ezt a paradigmaváltásig felejtsd el, mivel a nemzeti karakterünk arról hírhedt, hogy mindent okosba, törvénytelenül próbál megoldani. Az a menő, aki minél ügyesebben tudja a dolgait a fennálló rendszer ellenében megoldani úgy, hogy szabadlábon is maradjon.

Javaslatod 3. pontja: miért kellett a TSZ-eket szétverni, mikor azok nem csak a mezőgazdaságba termeltek ? Miért nem lehetett átalakítani őket a XXI. században működőképes társasággá ? A lengyeleknél is működnek szövetkezetek .
Amúgy, számos, ma is működő műszaki cikkem van, amin az áll: gyártotta XY MGTSZ, Susnyási Ipari Ktsz. A TSZ-ek nem csak a mezőgazdaságban adtak melót. Voltak elektromos, gépipari, egyéb kisszövetkezeteik. Vidéken se születik mindenki őstermelőnek.

Zus 2012.10.19. 11:09:10

@kovi1970: egen, ez is igaz, a mai fiataloknak büdös a koszos munka. Ismerek személyesen olyan arcot, aki ex caterda azt mondta nekem, hogy ő CSAK olyan melót vállal, amit vasaltruhában el lehet végezni. Ami nem öltönyös meló, az szemét. Kurva anyját.

Az érem másik oldala: próbaképpen minősített hegesztői tanfolyanak utánanéztem. A tanfolyás úgy 250 rongy lett volna, az egyes hegesztési fajtákra 60 rongy körül volt a vizsga, továbbá félévente többtízezerért a mestervizsga megújítása. Az árakra nem emléxem pontosan, de kábé ez a nagyságrend. Nem tudom, hogy ezt egy munkanélküli, vagy egy csóró gyerek hogyan tudná kifizetni ? Tehát, a szakképzés szervezők is el vannak szállva maguktól.

Ha valaki esztergályos, marós akarna lenni, az hol szerzi meg a hivatalos üzemi gyakorlatot ? És az autószerelő ? Minden melós-jelöltnek lesz valahol valakije, aki segít ?

Netuddki. 2012.10.19. 11:09:12

@Zus: Tévedni tetszel! Szerintem és szeretném azt hinni, hogy a többségnek tele van a töke a korrupcióval.

De majd elválik. Ha netalán indulna ezzel a programmal egy párt 2014-ben és többséget kapna akkor bizony meg is kellene valósítani ezeket a pontokat...

Netuddki. 2012.10.19. 11:11:05

@Zus: Megjegyzem a TSZ-ek koporsójába az utolsó szeget ez az orbán verte bele amelyik most mindent újra akarna államosítani...

Zus 2012.10.19. 11:12:53

@Zus: ex caterda = ex cathedra

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.19. 11:16:29

Ha nagyon gonosz lennék írhatnám: erre (is) adott felhatalmazást a Fidesz szavazótábor ugyebár. És akkor feleim zúgjon a két-har-mad! két-har-mad! és a Vik-tor! Vik-tor! amikor a Londonba-Bécsbe dolgozni-tanulni tartó gyerek-unoka után integettek a reptéren, mert az nem akar közmunkásként az elvtársak hűbérbirtokán kapálni...

Netuddki. 2012.10.19. 11:18:25

@Zus: Nem tudom, hogy erre és hasonló szakmákra az általános után van-e ma (ingyenes, állami) képzés. Ha valaki ezen kívül, később ébred rá, hogy meg akarja tanulni, akkor bizony perkálni kell érte. Mint ahogy az átkosban is ha valaki felkapottabb szakmát akart tanulni (pl. kozmetikus) nem keveset kellett fizetni érte.

Nyilván ez is egy sürgető, megoldandó probléma, a 22 éve regnáló megélhetési politikusok sara...

Netuddki. 2012.10.19. 11:21:01

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Azt csak a fidesz próbálja bemesélni, hogy mivel nem volt semmilyen programjuk a választások előtt tulajdonképpen egy kitöltetlen csekket kaptak az országtól amire azt írhatnak amit akarnak. De erre az arroganciára fognak ráfaragni. Megint...

pcmci 2012.10.19. 11:22:12

@ggaborx: "Az oktatás és a gazdasági növekedés közti kapcsolatról tonnaszámra találhatóak tanulmányok."

most ezt mindet be lehetne ide linkelgetni/másolgati, de akkor elhalna a lényegi mondanivalója a posztnak, miszerint bort iszik vizet prédikál esete áll fenn az ügyben.

Zus 2012.10.19. 11:23:47

@kovi1970: figyi, biztos igazad van a korrupcióval kapcsolatban, de hadd emlékeztesselek egy idevágó viccre:
-mi a korrupció ?
-amiből kihagynak.

Azt szerettem volna mondani, hogy lehet, hogy az embereknek elegük van a korrupcióból, de még egy árva buznyák nyomát nem láttam annak, hogy tömegméreteket öltött volna a korrupcióellenesség idehaza Abszurdisztánban.
Az emberek elmennek a dokihoz, jön a hálapénz. Elmennek egy hivatalba, okosba' megpróbálják a dolgot lejátszani. Elviszik az autót műszaki vizsgára, egy kis plusz lóvé és máris átment a kocsi a vizsgán. Előrebocsátom, hogy nem mindenütt és nem mindenki csinálja, de a legtöbb ember eleve úgy megy a hivatalos (vagy nem hivatalos) helyekre, hogy előre számol a korrupcióval. És ha megkérded őket, hogy mégis miért nem tesznek ez ellen, akkor mindenkitől az alábbi választ kapod: "én csak egy ember vagyok, mégis mit tehetnék ?". Ha ilyen nagyon széleskörben ismert, hogy tele van mindenkinek a twke a korrupcióval, akkor miért vár mindenki másra ? Miért nem lehet egyszerre ráindulni a témára ? Innen már csak egy lépés lenne a nemzeti engedetlenség a súlyos problémát okozó döntésekkel szemben.

Valahol azt olvastam, hogy a spanyolok és a görögök hogy sz@rban vannak, EGYÜTT viselik a terheket, és EGYÜTT röhögnek az EU arcába. A magyarok a magyaros virtussal EGYMÁST szopatják és húzzák le mindenütt, ahol csak lehet, de az EU felé mézes-mázosak. De mondok mást: 1526-ban a pápai nuncius azt írta a Vatikánnak a mohácsi vész után, hogy ha Magyarországot meg lehetne menteni 3 forintból, nem lenne 3 ember, aki összeadná a 3 forintot. Ez idestova 600 éve volt, de itt semmi sem változott ! Emiatt nem fog a korrupció, vagy a politikai elit ellen itt senki sem összefogni és felvonulni.

Zus 2012.10.19. 11:26:47

@Zus: "a spanyolok és a görögök hogy sz@rban vannak, EGYÜTT viselik a terheket, és EGYÜTT röhögnek az EU arcába"

Rosszul fogalmaztam. Helyesen: a spanyolok és a görögök a saját hazájukban ... EGYÜTT viselik a terheket...

Netuddki. 2012.10.19. 11:27:53

@Zus: Még az jut eszembe erről, hogy vannak ilyen önkormányzatilag finanszírozott képzési központok.
Pl. az egyikben 2010-ben a választások után az egyik ismerősöm helyére nyomtak be egy fideszest magasabb pozícióra akinek az volt az érdeme, hogy a helyi képviselőnek gyűjtött szavazatokat. A hülyéje még dicsekedett is vele az ismerősömnek.

Szóval kedves fideszesek tudjuk milyenek vagytok és nem felejtünk, egyszer mindenről számadást kell csinálni...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.19. 11:29:17

@kovi1970: Nézd, aki akkora barom volt hogy egy üres fehér lapot aláírt egy maffiacsaládnak (mert ezt tette minden egyes Fidesz szavazó) akkor az bizony mindenre felhatalmazást adott. Arra is hogy a legutolsó fillérjéből kiforgassák...és látnám már Úristen azt a ráfaragást, de nagyon várom...

Zus 2012.10.19. 11:31:29

@csizsikpizsik - pique takarodj!: "...amikor a Londonba-Bécsbe dolgozni-tanulni tartó gyerek-unoka után integettek a reptéren..."

Á, ilyen nem volt, csak a ballibsik gyerekei mentek el, nehogy rosszabb esélyekkel indulhassanak idehaza a "nemzeti" kormány alatt. A nemzeti érzületű gyerekek azok mind itthon maradtak és azóta is itthon vannak, hiszen nekik ez a tejjel-mézzel folyó Kánaán. :-D Nem így van ?

Érdekes, hogy a dühödt jobboskáknak ez nem jut sosem az eszükbe. Vajon miért is mennek külföldre az ő gyerekeik, a jó barátok gyerekei, párttársak gyerekei ?

Zus 2012.10.19. 11:34:45

@kovi1970: az államilag finanszírozott képzéssel kapcsolatban azt olvastam egy-két éve, hogy talán Mohácson, az önkormányzat éve szervezett egy INGYENES hegesztőtanfolyamot munkanélkülieknek. Úgy gondolták, hogy akad ott annyi munkanélküli, hogy ráharapnak a dologra.
NEM AKADT ANNYI JELENTKEZŐ (talán 15-20 fő), hogy a tanfolyamot elindíthatták volna !

Netuddki. 2012.10.19. 11:37:36

@Zus: Ismerem a vicceket, de nem ez a lényeg.

A lényeg, nekem személy szerint tele van a tököm azzal, hogy a fizetésem nagyobbik részét beszedi az állam és egyrészt nem tudom mire megy el. Csak sejtem, amiket pl. te is leírtál.
Másrészt egyre kevesebb feladatot vállal az állam amiért a horror adókat beszedi. Ezzel együtt az adók meg csak nőnek ahelyett, hogy csökkennének.
Mellesleg nem azért dolgozom, hogy pár megélhetési politikusnak biztosítsam az átlag feletti életszínvonalat.

Azt kell megérteni ez egy önpusztító folyamat. Ha nem állítjuk meg és nem változtatunk rajta akkor Magyarországnak harangoztak, és lehet már az unokáink meg fogják érni.
Azt is meg kellene érteni, hogy ha egy párt nem a fenti pontokkal indul 2014-ben akkor itt nem fog változni semmi. Szerintem a jelenlegi parlamenti pártok közül egyik sem alkalmas ilyen program megvalósítására. nem alkalmas mert ennek a programnak a megvalósításához becsületes, még be nem sározódott emberek kellenek. Akik természetesen vállalják, hogy nem is fognak olcsó, magánérdekek miatt becstelenségre...

Netuddki. 2012.10.19. 11:40:24

@Zus: Szerintem meg urbán legend. Vagy ha nem is akkor alaposan elbaxták a szervezést...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.19. 11:47:56

@Zus: Szerencséd, hallottam egy magyarázatot jobbertől: mert a szemét mocskos telibevert IMF és a karvalytőke megfojtja az országot, illetve az EU haldoklik azért kell elmenniük a fiataloknak és tanultaknak (amikor rákérdeztem hogy ha EU haldoklik miért az EU más tagországaiba megy - ahol a karvalytőke csak úgy üli torát - a kivándorlók java, lefagyott kicsit emberem)

Zus 2012.10.19. 11:55:09

@kovi1970: "Szerintem meg urbán legend..."

hát nem voltam ott, ismétlem, hogy csak olvastam a dologról. De sajnos elképzelhetőnek tartom. Nagyon is.

Pont amiatt írtam korábban a paradigmaváltásról, mert a jelenlegi ún. politikai elit semmire sem alkalmas, a korrupción, a baromkodáson, a szemétkedésen, ez egymás ellen uszításon kívül. Meg kellene újulnia a vezető rétegnek.
Más dolog az, hogy a mindenkori politikai vezetésnek az a lényege, hogy minél többet harácsoljon össze úgy, hogy nem érdekli őket a tarhálásuk következménye. Egy kicsit sem.

Ha jól tudom, pont emiatt Amerikában (és talán más, jobban működő országban) egy olyan vidéki csóró, mint Orbán Viktátor fényévnyi távolságnál közelebb nem kerülhetett volna az államvezetéshez egészen addig, míg megfelelő vagyonra nem tesz szert SAJÁT JOGON ! Értsd: relatíve becsületes munkával. Amikor aztán már vagyonos, akkor léphet politikai pályára, mivel akkor már kevéssé korrumpálható.

Egyelőre úgy fest, hogy ránk hatványozottan érvényes a "minden nép olyan vezetőket választ magának, amilyet jól megérdemel" örökbecsű.

Netuddki. 2012.10.19. 11:55:30

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Jobbikostól ilyet nem szabad kérdezni mert még megzavarodik és jelentkezik a rabbiképzőbe vagy egy roma néptáncegyüttesbe...

Zus 2012.10.19. 11:58:38

@csizsikpizsik - pique takarodj!: ilyesmit már hallottam én is. Az a szánalmas a dologban, hogy nem tudnak jobb indokot kitalálni, továbbá komolyan elhiszik azt, hogy ez egyáltalán indok. De hallottam már azt is, hogy a vörösiszap katasztrófát a NATO és az EU közös támadása okozta: egy olyan fegyverrel, ami földrengést gerjesztett és emiatt dőlt ki a gát fala. Az illető még mindig szabadlábon van.

Netuddki. 2012.10.19. 12:02:05

@Zus: "Amikor aztán már vagyonos, akkor léphet politikai pályára, mivel akkor már kevéssé korrumpálható."

Sajnos a tények nem ezt támasztják alá.

"Egyelőre úgy fest, hogy ránk hatványozottan érvényes a "minden nép olyan vezetőket választ magának, amilyet jól megérdemel" örökbecsű."

Nem, olyanok közül választ akik benne vannak a kalapban (gennyes tus és redvás szendvics).
Magyarul ez a nép nagyon nem érdemli meg azokat akiket idáig a hatalomba tudott juttatni. De ezen kellene dolgozni a jövőben ez ne így legyen...

aranyláz 2012.10.19. 12:17:15

@kovi1970: "Nem, olyanok közül választ akik benne vannak a kalapban"

sajnos, vagy nem, itt Zus~sal értek egyet

Ha meglenne az igénye a jobbra(mint ahogy nyilván nagyon sok embernek meg van!), akkor az meg is valósulna.A többség valószínűleg csak passzívan szeretne jobbat, de nem tudja, mit és hogyan tehetne érte. Pedig sok okos, tapasztalt ember van Magyarországon ma is, de az ő hangjuk alig hallatszik ebben a káoszban.

viragimado 2012.10.19. 15:39:55

@kovi1970: inkább, azoknak a töke van tele a korrupcióval, akik kimaradnak belőle. De amint ő is olyan helyzetbe jut, hogy korrumpálható lesz, az is lesz. Ez az ország erről szól, és nem idén, több száz évre visszamenőleg, épp ezért soha nem is fog megváltozni. Ismered a nagy kommunizmusból a mondást: miénk a gyár, vigyük haza?
Ez ment mindig, ez megy most is.

És lehet szidni a jelenelgi kormánypártot, de volt valaha más, jobb? Soha, ugyan ilyen szar volt, bárki volt eddig hatalmon. A régi MSZMP, az MSZP, a FIDESZ, egykutya. Egyik sem jó, és nincs is akire nyugodt szívvel szavazni tudnék. A Vonáékat bár nyugodt ember vagyok, és nem kedvelek egy népcsoportot, de simán lenyilaznám, ha már ilyen nagymagyarok vagyunk. Azok segghülyék.
Tehát nincs akire az országot bízni lehetne. Ráadásul amíg mi, emberek nem változunk, addig nincs jogunk semmit számon kérni.

viragimado 2012.10.19. 15:46:40

@csizsikpizsik - pique takarodj!: bár mint írtam, a jobbikosok idióták, és sajnos itthon semmi nincs rendben, az valóban igaz, hogy Brüsszel, és az IMF is megfojt mindenkit, aki a karmaik közé kerül.
Az EU-ba belépés két rossz közül a talán jobbik választás volt akkor. Egyedül még itt sem tartanánk, pedig ez is a béka segge alatt van. Teljesen megfojtották volna az országot.
Van egy jóval magasabb érdek, aminek nem érdeke egy működő EU. Nem érdeke az euro. Az az érdek uralja pénzügyileg az egész világot jelen pillanatban, már talán 150 éve (ezt most csak hasból mondtam, de utána lehet nézni a pontos adatért).

aranyláz 2012.10.19. 18:14:53

@viragimado: ehhez nincs mit hozzáttenni

más szavakkal, a legnagyobb tévedés(hazugság), hogy kizárólag a politikusok tették ilyenné az országot, és ha őket kicseréljuk, jobb lesz...lófaszt

Zus 2012.10.20. 10:27:56

@kovi1970: a tőlem idézett első mondatod Amerikában általában megállja a helyét. Nixi-Dixi volt az egyetlen modernkori elnökeik, aki még a hivatali ideje alatt megdőlt, de az is politikai indokból (bár a politikai indokát persze tovább lehetne görgetni gazdasági indokok felé is, de ez inkább belemagyarázás lenne). A többi emberke megfelelő korteskedés után jutott a hatalomba és tudomásom szerint korrupciós botrányaik nem voltak. Akár azért, mert annyit loptak, hogy ne tűnjön fel/másnak is maradjon. Tudod, hogy a jenkik az elnökség botrányaira mennyire érzékenyek. Clinton a Lewinsky-szivaroztatással, egy piti dologgal a címlapokra került, pedig az egyik legjobb elnökük volt. Egy olyan országban, ahol adócsalásért (!) életfogytig jár, gondolod, hogy egy kormányzati korrupció az elsikálható lenne ? Vagy csak gondoljunk az Enrol-botrányra (a herr direktor fejbe durrantotta magát, mikor az ügy kipattant).
Idehaza meg, a kormányzat arcátlanul szétlop mindent. Csak eddig úgy volt, hogy annyit loptak, hogy másnak is maradjon. A jelenlegi társaság meg úgy nyíltan úgy lop, hogy SEMMI ne maradjon !

A második, tőlem idézett mondatra adott válaszoddal maximálisan egyetértek. De @aranyláz hozzászólásával is, mely szerint olyan a magyar virtus (egyelőre), hogy ha korrekt embert ültetsz hatalmi pozícióba, akkor az is korrumpálódhat. Nemzeti jellemhiba. Nem mindenkinél van ez meg, de az a baj, hogy hiába barantázgatod bele az összes jelenlegi politikust a Dunába, a helyettük összefogdosható népekben sem fogsz vegytisztán olyanokat találni, akik nem korrumpálhatóak. Erre írtam az össznépi paradigmaváltást. Az után lehetne tiszta (?) közéletet intézni. Addig viszont erőszakkal lehet csak tisztességesebb viselkedésre kényszeríteni a mindenkori politikai elitnek titulált bűnözőket. Baloldali magyar politikusok = szociális húrokat pengető bűnözők, jobboldali politikusok = népi-nemzeti-vallásos húrokat pengető bűnözők. Ennyi. Ezek mind maffia, akikkel le kell számolni végleg. Orbán meg menjen az anyjába a műfelháborodásaival, amikor pl. a BBC egy műsorában a tyúkszaros harmadik világ banánköztársaságaival említ minket egy lapon a korrupcióban. Fasza.

A modernkori politika mindig is a szerencselovagok terepe volt, az olyan népeké, akik gyorsan szeretnének meggazdagodni. Hosszú ideig dolgoztam az államapparátusban ahhoz, hogy ezt nap, mint nap, lássam. A kívülálló el nem tudja képzelni, hogy mi folyik egy minisztériumban, vagy a Miniszterelnöki Hivatalban.
süti beállítások módosítása